Брусилівська районна державна адміністрація
Житомирська область, Брусилівський район
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

ЩОДО СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ВИБОРЧОЇ КОМІСІЇ

Дата: 17.07.2020 15:50
Кількість переглядів: 48

 Центральна виборча комісія 11 червня 2020 року постановою №102  затвердила Стратегічний план на 2020 – 2025 роки.

 

Центральна виборча комісія під час презентації цього документу 14 липня 2020 року  розповіла, як стратегічне планування використовується органами адміністрування виборами (ОАВ) по всьому світу.

Така методологія дає змогу окреслити реалістичні напрями, цілі та дії, які корелюються з місією і візією органу адміністрування виборів. Вона також допомагає сформувати пріоритети в процесі модернізації ОАВ, установити строки виконання завдань та визначити індикатори моніторингу прогресу під час операційного планування. Якщо у більшості країн зі «сталою демократією» стратегічне планування скеровує комісії на протидію викликам, зумовленим новою технологічною реальністю (кіберзагрози та дезінформація), а також системним проблемам у сфері політичного фінансування, то в країнах, які перебувають у перехідному стані від авторитарних режимів до демократії, розробка та «розгортання» стратегічного плану дають можливість поступово розв’язувати  системні проблеми, що можуть ставити під сумнів доброчесність виборчого процесу загалом.

 

Прикладами того, як стратегічне планування докорінно змінило підходи до проведення виборів у країні, є Великобританія, Грузія, Австралія, М’янма, Пакистан та інші країни.

 

У Великобританії законодавство зобов’язує Виборчу комісію розробляти та затверджувати стратегічний план кожні п’ять років, оскільки вважається, що це поліпшить якість, прозорість і підзвітність виборчого процесу. Стратегічне планування значною мірою підвищило здатність Виборчої комісії Великобританії регулювати політичні фінанси, зокрема фінансування виборчої активності партій та кандидатів. Крім того, стратегічне планування дало змогу Виборчій комісії виважено підійти до матеріально-технічного забезпечення виборчого процесу та переглянути витрати на підготовку організації та проведення виборів за умови використання в країні мажоритарної системи відносної більшості. У планах Виборчої комісії Великобританії до 2025 року – перегляд застарілих нормативно-правових актів Комісії, а також адвокація за реформування виборчої системи. Комісія також ставить за мету визначення механізмів утримання довіри до виборчого процесу на високому рівні в умовах пандемії та перенесення початку деяких виборчих процесів на пізніші терміни. Комісія планує детальніше вивчити природу витрат на політичну рекламу в інтернеті, зокрема в соціальних медіа, щоб оцінити, чи має вона ефективні механізми протидії зловживанням на сьогодні.

 

Перший стратегічний план М’янми охоплював період з 2014 до 2018 року, під час якого в 2015 році було заплановано проведення загальнонаціональних виборів до законодавчих органів країни. Зокрема, вказаним планом передбачалося, що Союзна виборча комісія М’янми (СВКМ) напрацює «Добровільний кодекс поведінки для політичних партій» заради гарантування миру та безпеки виборців. Кодекс поведінки був підписаний політичними партіями М’янми напередодні виборів 2015 року, і після багатьох років терору під час зазначених виборів сталися лише незначні інциденти, пов’язані з фізичним насиллям. Також було передбачено, що документи, які регулюють виборчі процедури, мають бути перекладені етнічними мовами М’янми з метою підвищення рівня компетентності членів комісій нижчого рівня.

 

Крім того, після зняття цензури в М’янмі в 2012 році одним із пріоритетів для СВКМ стало налагодження комунікації з недержавними медіа, які швидко розвивалися. Комісія визначила алгоритми співпраці з медіа та  іншими зацікавленими сторонами, яких залучала до роботи над перевіркою списків виборців. Комісія також скористалася налагодженими зв’язками з медіа та громадськими організаціями для просвіти виборців та інформування про необхідність перевірити себе у скомпонованих списках.

 

Стратегічний план не вирішив усіх проблем виборчої сфери М’янми, оскільки в країні досі зберігається гегемонія однієї партії, яка продовжувала чинити тиск як на Комісію, так і на незалежні медіа, однак заходи, передбачені стратегічним планом, сприяли суттєвому підвищенню прозорості виборчого процесу, рівня його якості та сталості, що вперше було відзначено міжнародною спільнотою за всю історію виборів у М’янмі. На сьогодні СВКМ вже імплементує другий стратегічний план з акцентом на інклюзію виборців різних національностей, релігійної приналежності, статі тощо.

 

Якщо говорити про Пакистан, то в 2019 році Виборча комісія Пакистану (ВКП) затвердила третій стратегічний план організації. Перший – був затверджений у 2010 році. З огляду на велику кількість викликів, що накопичились у виборчій сфері в Пакистані на той момент, стратегічний план містив 15 напрямів, серед яких були реструктуризація, взаємодія з маргіналізованими групами населення, просвіта та інші. Так, стратегічний план передбачив трансформацію роздутої структури ВКП зі складною ієрархією за досить короткий час, що сприяло покращенню комунікації між підрозділами та підвищенню рівня відповідальності працівників за прийняття рішень. Також ВКП зайняла лідерську позицію стосовно викорінення політичної корупції та почала публікувати фінансові звіти партій і кандидатів на своєму вебсайті. Комісія активно співпрацює з парламентом щодо внесення пропозицій з удосконалення законодавства в питаннях регулювання фінансової діяльності політичних гравців. ВКП також передбачила у стратегічному плані впровадження новітніх технологій у виборчий процес, зокрема електронних списків виборців та застосування інформаційної системи на кшталт «ЄІАС Вибори» для комісій усіх рівнів, що вдалось зробити протягом 5 років завдяки деталізованому операційному плану.

 

Приклади Грузії та Австралії найкраще ілюструють, як завдяки стратегічному плануванню вдалось налагодити системний підхід до професіоналізації організаторів виборів та просвіти виборців і громадян, що особливо важливо за умов використання складних виборчих систем (альтернативне голосування і система єдиного перехідного голосу в Австралії та паралельна система в Грузії). Стратегічне планування також дало змогу зазначеним країнам зайняти лідерські позиції в своїх регіонах щодо обміну досвідом з ОАВ інших країн, а Австралії стати трендсеттером стосовно навчальних методологій у сфері виборів по всьому світу.

 

Це стало можливим завдяки  тому, що керівництво комісій указаних країн роз’яснило підлеглим важливість стратегічного планування, а також змогло надихнути на досягнення визначених цілей. Крім того, відповідальними за досягнення мети були не лише члени комісій, а й керівники структурних підрозділів і регіональні представництва комісій.

 

            Щодо стратегічного плану Центральної виборчої комісії України, то:

  • ми поставили перед собою амбітні цілі, продиктовані сьогоденням, і я впевнений, що завдяки системній та злагодженій роботі ми зможемо їх досягнути. Відтепер у нас є глобальний стратегічний план, реалізація якого дасть змогу Комісії поетапно виходити на новий рівень її розвитку, – зауважив Віталій Плукар, голова Комітету стратегічного планування, заступник Голови ЦВК;
  • принципи, покладені в основу Стратегічного плану, підтверджують, що Комісія мотивована динамічно розвиватись та модернізуватись, щоб гарантувати громадянам послуги на рівні світових стандартів. ЦВК позиціонує себе не тільки як інститут захисту демократії та гарант виборчих прав кожного громадянина України. Комісія має амбіції стати організацією-лідером з просвіти громадян для їх всебічного залучення у виборчий процес”, – зазначив Голова Центральної виборчої комісії Олег Діденко.

 

            З постановою Центральної виборчої комісії від 11 червня 2020 року №102 “Про Стратегічний план Центральної виборчої комісії на 2020 – 2025 роки” більш детальніше можна ознайомитися на сайті ЦВК за посиланням https://act.cvk.gov.ua/acts/pro-strategichniy-plan-tsentralnoi-viborchoi-komisii-na-2020-2025-roki.html

                                                                                                         З використанням матеріалів повідомлення

 відділу взаємодії із засобами масової  інформації
Секретаріату Центральної виборчої комісії

від 14 липня 2020 року                    

( http://www.cvk.gov.ua )               


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування